MosHiMosHi

Selamt datang ke blog aku nie.Hope korang enjoy la ye..Sja wat blog nie utk isi masa lapang ngn muhasabah diri..


Jika kita merasa susah dan sedih, Nabi menganjurkan membaca doa:

“Tiada tuhan melinkan Allah Yang Maha Besar lagi Maha penyantun. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur ‘Arsy Besar. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur langit, Pengatur bumi dan Pengatur ‘Arasy mulia.” (H.R. Bukhari-Muslim)

Allah berfirman bermaksud: "Katakanlah, wahai hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah. Sesungguhnya, Allah mengampuni dosa semuanya. Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Surah az-Zumar, ayat 53).

Sunday, December 20, 2009

M-TuN di UNIMAP

11/12-13/12 yg lalu, aku ada game netball di UNIMAP sempena sukan M-Tun.Bas UTeM akan smpi d tol juru pd hari jumaat pg kul 5.30a.m..aku perlu tggu kat ctu..tp aku xp..xsiapa yg tau sbb napa aku xp.aku xde sape2 nk harapkan sbnrnya tuk hntr aku kat ctu..Keesokkan arinya, aku dikehendaki ke UNIMAP gak..mcm na la aku nk ke stesen bas..
Terpaksala aku kol teksi ambik aku dr umah hantr ke parit buntar.RM15 gak tambang teksi..Sampai kat sna, nasib dh da bas yg nk gerak ke b/worth..Trs aku naik ngn tambang Rm3.90..aku tiba di b/worth dlm kul 1.15 pm..Trs cari kaunter tuk beli tiket ke perlis..bla tny kat kaunter, tiket kul1.30..aku rembat ja.Tikat Rm13.70..Huhuhu..total suma Rm30 lebih gak..
selang beberapa lma pas tu bas tiba.aku trs naik..tp dlm masa yg sma aku lapo gler. terpaksa la aku thn lapo smpi di perlis..
Dalam bas aku jenuh pkr nk minta sapa ambik.Bgs gak aku dlu sek teknik kangar.So, rmi la kwn2 kt sna.Dlu classmate aku suma laki.sorang je p'puan.tp yg p'puan da kat png..nk minta kwn laki ambik, da yg cemburu nnt..demi jaga hati suma pihak, aku minta member hostel aku ambik..sue namanya..tp dia keje lak..aku tthanks sgt2 kt dia.dia sgp ambik off keje jap sbb nk ambik aku kat stesen bas, bwk aku p mkn dan hntr aku p hostel UNIMAP..terpaksa la aku sshkan dia wlupn aku rs bersalah sgt2 ganggu dia keje.. :(
Hari jumaat aku da 3 game..tgh hari dh bis.Aku trs blah..xp pn ambik hadiah..Lupa lak nk ckp.team aku dpt no 3.jdla..aku yg x training kne men suma game.pnt gler time tu..Mlm sblm game tu aku kuar mkn ngn cikgu sek aku yg plg rapat..smpi skrg kmi msh rapat mcm adik beradik..ptg tue pas game, kwn2 aku dtg ambik..iera dtg dr jitra, pzah dr pdg besar sue & nad dr alor setar..nie la kwn2 baik aku ms kat sekolah tek dlu..kami p lpk kat kuala perlis..Tq la kat iera coz blanja mkn kami suma..Pas tu kmi blek umah sue..
malam tue aku lpk umah sue..yg len2 dh blek..aku tdo awl.pnt sgt2..ngan sue pn aku xsmpt nk smbg sgt..esk pg ahad..aku skali lg sshkan sue..dia hntrkan aku ke stesen bas..skali lg p'jalanan aku bermula seperti ari jumaat..p'jlnan blek ke png lak..wlupn aku terasa pnt sgt, tp aku tetap enjoy ngn journey aku ke perlis..aku dpt jmp kwn2 lma aku..aku rindu kalian suma..kenangan bersama kalian tetap dlm ingatan..



No comments:

Post a Comment