MosHiMosHi

Selamt datang ke blog aku nie.Hope korang enjoy la ye..Sja wat blog nie utk isi masa lapang ngn muhasabah diri..


Jika kita merasa susah dan sedih, Nabi menganjurkan membaca doa:

“Tiada tuhan melinkan Allah Yang Maha Besar lagi Maha penyantun. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur ‘Arsy Besar. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur langit, Pengatur bumi dan Pengatur ‘Arasy mulia.” (H.R. Bukhari-Muslim)

Allah berfirman bermaksud: "Katakanlah, wahai hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah. Sesungguhnya, Allah mengampuni dosa semuanya. Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Surah az-Zumar, ayat 53).

Tuesday, December 29, 2009

Bermulanya sem lasT..

Ari nie dh masuk ari ke-3 aku kembali ke melaka..sbnrnya nie sem last aku kat utem..penat tul 2 ari lepas.maklum la dh sebulan tgglkan umah sewa..berhabuk nya..lalang pjg..hhuhuhuhu..pe lg aku keja keras nk bersihkan suma..tp alhamdulilah.suma dh setel..

Wlupn, aku heppy nk abiskan sem last, tetiba aku dpt msge yg adik member baik aku meninggal dunia ptg smlm..Inalilah...aku harap member aku tu tabah & sabar hadapi dugaan dr Ilahi..wlupn perit kehilangan org yg kta syg, tp kta kne redha..aku juga pnh merasainya tika aku kehilangan AYAH yg aku amat sayang sgt2..Sma2 la kta sedekahkn Aa roh Al-Fatihah buat arwah..Moga roh mereka dicucuri rahmat..Amin.

Dh msk ari selasa.kelas aku xmula lg..member2 kelas bg tau lec aku p kursus..rugi lak blek awl..kalo tau leh smbg ct lg..xsabar ni nk msk kelas.maklum la nk biskan 1 sem ja lg nie..Harap2 aku dpt tempuh sem nie dgn jayanya tanpa pe2 mslh..cukuplah aku lalui mcm2 mslh sem lepas..



No comments:

Post a Comment